Burokėliai ypač stiprina kraują.

Burokėliai yra puikus svarbiausių vitaminų ir mineralų šaltinis. Juose yra Folio rūgšties, kuri yra svarbi DNR ir ląstelių sveikatai.

Burokėliuose esantis vitaminas C – antioksidantas, vaidinantis svarbų vaidmenį gyjant žaizdoms ir užtikrina tinkamą imuninės sistemos funkciją;

Burokėliuose esantis vitaminas B6 yra svarbus medžiagų apykaitai ir raudonųjų kraujo kūnelių gamybai.

Burokėliuose yra:

kalcio, kuris yra itin svarbus kaulų augimui ir stiprumui;

geležies, kuri leidžia raudoniesiems kraujo kūneliams pernešti deguonį;

magnio – mineralo, palaikančio sveiką imuninę sistemą, širdį, raumenis ir nervų sistemą;

mangano, prisidedančio prie medžiagų apykaitos ir cukraus kiekio kraujyje reguliavimo;

fosforo, kuris yra svarbus dantims, kaulams ir ląstelių atsinaujinimui;

vario, vaidinančio vaidmenį kolageno gamyboje, palaikant sveikus kaulus ir kraujagysles ir imuninę sistemą;

cinko, skatinančio žaizdų gijimą, palaikančio imuninę sistemą ir skatinančio normalų augimą.

Burokėlių fitocheminės medžiagos suteikia augalams spalvą ir skonį. Jos taip pat stimuliuoja imuninę sistemą, mažina uždegimą ir oksidacinį stresą.

Betalainai burokėliams suteikia tamsiai raudoną spalvą. Šie pigmentai turi antioksidacinių, priešuždegiminių ir prieštoksinių savybių.

Nitratai yra grupė organinių junginių, gerinančių kraujotaką ir palaikančių sveiką širdį.

Burokėliai gali padėti sumažinti aukštą žmogaus kraujospūdį. Mokslininkai mano, kad taip vyksta būtent dėl burokėlių sudėtyje esančių nitratų.

Burokėliuose gausu natūralių nitratų, kurie organizme virsta nitrito oksidu. Šis junginys plečia kraujagysles, o tai gerina kraujotaką ir mažiną kraujo spaudimą.

Burokėliuose yra priešuždegiminių junginių, vadinamų betalainais, kurie blokuoja tam tikrus specifinius signalų kelius, kurie vaidina svarbų vaidmenį sergant uždegiminėms ligomis. Pavyzdžiui, vienas betalainas, vadinamasis fenetilaminas-betaxantinas, sumažina uždegiminio enzimo aktyvumą 32 proc.

Burokėliuose yra gausu geležies, kuri itin svarbi raudoniesiems kraujo kūneliams. Be geležies šie kūneliai negali pernešti deguonies po visą organizmą. Žmonėms, kuriems nustatytas mažas geležies kiekis, gali išsivystyti geležies trūkumo sukelta anemija. O užkirsti kelią tokiai būklei padeda maisto produktų, kurių sudėtyje yra gausu geležies, vartojimas. Geležies trūkumo sukeltos anemijos požymiai: nuovargis, svaigulys, oro trūkumas, galvos skausmas, dažnas pulsas.

Burokėliuose esantis vitaminas A kartu su vitaminu B6, antioksidantais ir geležimi padeda apsaugoti kepenis nuo uždegimo ir oksidacinio streso, stiprindamos jų gebėjimą šalinti iš organizmo toksinus.

Burokėlių sulčių nauda

2014 metais atliktas mokslinis tyrimas parodė, kad kiekvieną dieną geriant 250 ml burokėlių sulčių gali sumažėti kraujo spaudimas. Sultys nesukėlė jokio šalutinio poveikio. Nebent tai, kad šiek tiek pasikeitė jų šlapimo spalva.

Burokėlių sulčių galima lengvai pasigaminti namie, naudojant sulčiaspaudę ar smulkintuvą. Nupjauti burokėlių viršų ir gerai nuplauti. Supjaustyti mažesniais gabalėliais ir išspausti sultis sulčiaspaude. Iš gautos masės išspausti sultis.

Sultis gerti iš karto, likusias laikyti šaldytuve. Sultis galima gerti vienas arba jas paskaninti agurkų, citrusinių vaisių, morkų, obuolių, kitų vaisių ar uogų sultimis, bazilikais, imbierais, mėtomis ar medumi.

 15,316 peržiūrų (-a)

100% LikesVS
0% Dislikes