Socialini? tinkl? nuotr.

Kai ??vyturio? redaktor? pasi?l? para?yti atsakym? D. Simanai?iui, atsakiau neigiamai. Mat, ai?kintis su jaunuoliu, kuris, patik?j?s  ka?kieno kito pasakojimais (nes pats jis tiesiogiai apra?omuose ?vykiuose, procesuose nedalyvavo), vie?ai meta kaltinim? melavimu, nerodo jo rimto ketinimo diskutuoti dalyki?kai, ie?kant bendros tiesos. Mat, jei autorius tur?t? supratim?, kas yra diskusija ir kas yra padorumas, pirmiausia b?t? nurod?s tuos ?altinius, kuriais remiantis jis, neb?damas darb?ni?kis, apkaltino mane melavimu ir pateik? sav?j? Darb?n? ?istorijos? versij?.

Bet, kita vertus, gali atsirasti ?moni?, kurie be joki? i?ankstini? nuostat?, o tik tod?l, kad ma?ai teturi ?ini? apie ?yd?-lietuvi? santyki? istorij? ir kai kuriuos Darb?n? miestelio ?vykius, patik?s tuo, kas paskelbta D. Simanai?io straipsnyje ?Ar meluodami sau tapsime didesni??. Tod?l pam?ginsiu paai?kinti savo pozicij?.

Primenu pirm?j? melaging? D. Simanai?io teigin?: ?Pirmiausia Dovydo Wolffsohn?o namas yra i?lik?s, nors J. Lau?i?t? tvirtina, kad ne?.

Diskutuoti verta ir ?domu su i?manan?iu ?mogumi, suprantan?iu, apie k? kalba oponentas. Pavyzd?iui, galima diskutuoti su gerbiamu m?s? istoriku Juliumi Kanarsku d?l to, pagr?stai ar nepagr?stai  prie vieno namo Palangos gatv?je Darb?nuose buvo pritvirtinta memoralin? lentel?, kuri skelbia, kad tame name  gim? ??ymus litvakas Dovydas Volfsonas. ?inau, kad J. Kanarskas ne blogiau, o gal ir geriau, nei a?, yra susipa?in?s su litvak? ir ?emai?i? b?sto architekt?rin?mis ypatyb?mis, ir kai a? sakysiu, jog TAME name negal?jo gimti nei Volfsonas, nei joks kitas ?ydas, jis i?kart supras, k? a? turiu galvoje.

O galvoje turiu tai, kad  ?ITA, dabartin? sodyba yra tipi?ka ?emaiti?ka, jokiu b?du ne ?ydi?ka. Troba didel?,  dviej? gal?, per vidur? anks?iau joje buvo ?emaiti?ka ?kokn??, kurioje  be kit? ?ki?k? u?si?mim?, b?davo r?komi la?iniai, kumpiai, de?ros (yra liudinink?). Tod?l memorialin? lentel?, tvirtinanti, kad tokioje troboje gim? pasaulyje garsus ?ydas, ?emai?iams kelia nusisteb?jim?, nepasitik?jim? ar net juok?.

Gal b?t, ka?kada, prie? por? ?imt? met?, toje vietoje ir stov?jo ?yd? namas, bet jo neb?ra, ir ne ma?iau kaip ?imtas met? toje vietoje stovi ?emaiti?ka troba. Tod?l jei memorialin?s lentel?s entuziastai b?t? buv? s??iningi ir pagarb?s tiek  Darb?n? istorijos at?vilgiu, tiek ir architekt?rin?se vietini? pastat? ypatyb?se ma?ai tenusituokian?i? turist? ?yd? at?vilgiu, lentel?je tur?jo pasirodyti kitoks u?ra?as. Pavyzd?iui: ??itoje vietoje galb?t yra stov?j?s namas, kuriame…? ir t.t.

Kai klausim? apie tai, kaip reik?t? ?am?inti D. Volfsono atminim?, sprend? Darb?n? gyventoj? sueiga ir buvo apsistota prie memorialin?s lentos id?jos, mums buvo pasakyta, kad tas namas, istoriko J. Kanarsko duomenimis,  yra Skuodo gatv?je. Paai?k?jus, kad tai ? klaidingas sp?jimas, lenta pakibo ore. Imta galvoti, kad j? reik?t? pritvirtinti prie bet kurio dar i?likusio ?ydi?kos architekt?ros namo (kurie beveik visi privatizuoti, perstatyti), aptakiai nurodant, jog Darb?n? miestelyje yra gim?s i?kilusis asmuo.

Teko gird?ti, kad sutikim?  pakabinti lent? ant savo namo buvo dav?s I. Radajevas. Kod?l to nebuvo padaryta, ne?inau. Dar po kurio laiko, Lietuvos ?yd? bendruomenei  (L?B) ?mus vadovauti Fainai Kuklianski, ? Darb?nus ie?koti vietos memorialinei lentai buvo atvyk?s asmuo, prisistat?s L?B advokatu.  Man dalyvaujant, buvo tariamasi su savininke namo, kuriame ?sik?rusi g?li? parduotuv?. Moteris  mielai sutiko su si?lymu, tik persp?jo, kad ji ruo?iasi atlikti kosmetin? remont?, nes ant toki? aptriu?usi? sien? kabinti memorialin? lent? netgi negra?u. O jei L?B nori remonto darbus paspartinti, savinink?  mielai priimt? finansin? param? remonto i?laidoms dalinai padengti. Bet advokatas dingo, lyg jo n? b?ti nebuvo.

Tuomet reikalo ?m?si Asociacija ?Darb?n? miestelio bendruomen?? (toliau ? Bendruomen?). Ji u?sideg? id?ja rasti l???  miestelio centrin?je aik?t?je stovin?iam vieninteliam neprivatizuotam ?ydams priklausiusiam namui, i? kurio  dabartinis jos savininkas Kretingos rajono savivaldyb?, jau buvo i?k?lusi visus gyventojus d?l avarin?s pastato b?kl?s. Namas didelis, i?laik?s daug ?yd? architekt?rai b?ding? detali?, ? kurias atkreip? d?mesio ?inomas Vilniaus senamies?io architekt?ros ?inovas architektas Augis Gu?as.  Bendruomen?s vizijoje restauruotame name savo nuolatin? pastog? pagaliau gal?t? rasti iki ?iol  nuomininkais gimnazijoje besiglaustantis Darb?n? kult?ros skyrius; tai gal?t? b?t? patogi vieta ir seni?nijai ?sikurti. Svarbiausia ? kad, esant poreikiui, galima b?t? i?skirti patalpas arba D. Volfsono, arba apskritai ? Darb?n? ?yd? muziejui, o prie namo, ?rengus  gra?i? aik?tel?, b?t? galima pastatyti ir paminkl? D. Volfsonui. Bet niekada niekam Bendruomen? nek?l? s?lyg?, kad jei namas bus suremontuotas, tik tada ?leis kabinti? memorialin? lent?. Buvo kalbama tik apie toki? GALIMYB?, ir tik jei to nor?t? L?B.

Deja, vizija ir iki ?iol vis dar vizija. L?B i?kart pasak? l??? neturinti. Tod?l Bendruomen? ?m? belstis ? visas kitas duris, netgi buvo prisiviliojusi atvykti ir visk? pamatyti savo akimis tuometin? LR Seimo pirminink? V. Pranckiet?. Jis  i? visos ?irdies pritar? darb?ni?ki? norams i?saugoti pastat? kaip ?yd? kult?ros ?liudinink??, bet realiai niekas nepasikeit?. Bendruomen? savo archyve tebesaugo vis? susira?in?jim? su Vilniaus institucijomis, kurios gal?t? (ir tur?t?) pad?ti i?saugoti vienintel? ma?iausiai sudarkyt?  Darb?n? ?tetlo architekt?rin? paveld?.  Laim?ta tik tiek, kad pastatas jau ?trauktas ? Kult?ros ministerijos kult?ros paveldo objekt? s?ra??, bet pinig? taip ir neatsirado. Bendruomen? nenuleid?ia rank?, savo j?gomis ir l??omis kiek gali, tvarko bent pastato fasad?, kad jis neg?sdint? miestelio sve?i? savo apgail?tinu vaizdu, ir seniai nieko nei laukia, nei tikisi i? ?yd? bendruomen?s.

Tokie tai faktai, kuriuos gali patvirtinti darb?ni?kiai ?mon?s ir dokumentai. K? bendra jie turi su tuo, kas ra?oma D. Simanai?io straipsnyje, tegu sprend?ia skaitytojas, atva?iav?s ? Darb?nus, pavaik??ioj?s po miestel?, pakalbin?s abu su ?ia istorija susijusius seni?nus, buvus?j? ir dabartin?, bei vis? b?r? kit? darb?ni?ki?, gyvai  (ne nusiklausant i? kit? pasakojim?) dalyvavusi? visuose pasitarimuose, susitikimuose ir darbuose.

Toks ilgas pasakojimas buvo reikalingas tam, kad skaitytojas gal?t? pats ?sitikinti, jog realyb?je viskas buvo kitaip, nei para?yta D. Simanai?io straipsnyje: ?Su memorialine lenta buvo dar ?domiau. Jos pakabinimui ant i?likusio namo sienos buvo pritarta, bet tik ?vykd?ius i?keltas s?lygas: suremontuoti nam? buvus? avarin?s b?kl?s, sutvarkyti aplink?, r?pintis tolimesne prie?i?ra, pristatyti bendruomenei D.Wolffsohn?o biografij?  kuo jis toks ?ymus bei organizuoti ?yd? kult?ros dienas Darb?nuose… ?

N?ra ir nebuvo jokios ?i?likusios namo sienos?, nebuvo kelta joki? s?lyg?, o buvo  tik kvietimas atva?iuoti, pasitarti ir pra?ymas  suorganizuoti pa?intines paskaitas  apie ?yd? gyvenim? Darb?nuose ir apskritai Lietuvoje, ? kur? nebuvo atsiliepta.

Ta lentele Volfsono mito k?rimas nesibaig?. TV laidoje S. Pilinkus ir E. Bunka pamin?jo kelis daiktus, rastus neva Volfsono gimtosios trobos pal?p?je, kurie tur?jo patvirtinti j? sp?jimo teisingum? (t. y., kad b?tent toje  troboje gim? D. Volfsonas). Tie daiktai ? mentel?, keletas krosnies kokli? ir ka?kokia lentyn?l?. Jei ponai b?t? buv? ne tokie aroganti?ki, o atidesni Darb?n? miestelio istorijai ir ?mon?ms, jie b?t? nesunkiai su?inoj?, kad  dar gerokai prie? Antr?j? pasaulin? kar? ir ilgokai po jo tame name gyveno ?emaitis, auksini? rank? meistras, m?rininkas-krosnius Stonkus. Ne vienas vyresnio am?iaus darb?ni?kis b?t? papasakoj?s, kad t? trob? Stonkai paveld?jo, ?nukar?in??, pasak ?emai?i?, ankstesn? savinink?, vieni?? moter?, irgi ?emait?. O dabar joje ?sik?r? atvyk?l? moteris, ne darb?ni?k?, nepa?inusi ankstyvesni? savinink? ir j? pom?gi?.

Mano mama mok? abu Stonk? s?nus, su jaunesniuoju Petru a? pati mokiausi vienoje klas?je. Stonkus t?vas da?nai lankydavosi pas mano mam?, net por? krosni? sum?rijo, tad a? gerai prisimenu t? gyv?, ?nek?, meni?kos sielos ir smals? ?emait?, beje, labai nepana?? ? savo itin tylius, sant?rius s?nus. Nieko nuostabaus, jei po karo jis, profesinio smalsumo vedamas lank?si i?tu?t?jusiuose ?yd? namuose,  ?i?rin?jo krosnis ar j? liekanas, pasi?m? vien? kit? daikt?, kuris jokios kitos, kaip smalsum? tenkinan?ios, vert?s nebetur?jo. I? ?ia ir kokliai, m?rininkui labai ?domus daiktelis, ir mentel?, kuri? m?rininkas tik?josi pritaikyti savo darbui, bet kuri pasirod? ne visai tam tinkama. Tikiu, kad tai gal?jo b?ti, kaip ai?kino ponai Pilinkus ir Bunka, netgi ?yd? ritualin? mentel?, naudojama ruo?iant te?l?, ir kuri? jie kaip did?iausi? ?ventenyb? perdav? ?yd? muziejui. Nieko apie ?yd? ritualus nei?manau, kaip nei?man? ir mentel? ? namus parsine??s  m?rininkas Stonkus. Tikiuosi, kad  muziejaus darbuotojai atitinkamai, pagal ?yd? papro?ius ?apval?? mentel?, nes ji, pabuvojusi ?emai?io m?rininko rankose,  gal?jo b?ti jau nebe ?ko?er?….

?tai taip, gerbiami skaitytojai, yra kuriami mitai ir taip yra meluojama. Tik k?riau, melavau ne a?, o D. Simanaitis ar jo anoniminiai patar?jai, ved?ioj?  patiklaus vaikino rank?.

Dr?stu sp?ti, kad abu klaidinan?i? lenteli? ir mit? k?r?jai, LRT laidos ?Daikt? istorijos? autorius, ved?jas Saulius Pilinkus bei ?Jakovo Bunkos fondo? pirmininkas Eugenijus Bunka patys jaut?si atliek? nelabai ?vari? akcij?, nes atminimo lentel? pritvirtinta buvo pusiau slaptai, neinformavus nei Darb?n? seni?no, nei miestelio gyventoj?. Apie j? darb?ni?kiai su?inojo v?liau, i? ?iniasklaidos.

Bet ar i?girs, ar k? supras ?itame pasakojime D. Simanaitis? Juk jis pasirod? es?s ne tik lengvatikis, kuriam i? prad?i? labai patiko mano straipsnis, bet kuriam v?liau lengvai smegenis suko kiti istorij? pasakotojai. Matosi, kad jis pats ma?ai, o gal ir nieko nenusimano apie XX a. lietuvi? ir ?yd? santykius, ta?iau lengva ranka apkaltino mane ?mit? k?rimu?. Matyt, jo patar?jams labai nepatiko, kad savo straipsnyje a? priminiau, jog kaltinant lietuvius, ?ydams reik?t? kalb?ti atsargiau, nes j? pa?i? tautie?iai, kai Lietuv? pirm? kart? okupavo Soviet? Rusija, su g?dingu uolumu puol? tarnauti okupantams.

Jei ?itai jaunuolis laiko mitu, vadinasi, jis n?ra gird?j?s n? apie Raini? mi?kelio tragedij?, n? toki? ?yd? sadist?, Raslano ir Du?anskio, ?iauriai nukankinusi? ne vien? Lietuvos gyventoj?, pavard?i?. Be abejo, ne?ino n? to, kad sadist? Du?ansk? meilingai priglob? Izraelis, nors Lietuvos vyriausyb? ne kart? kreip?si ? Izraelio vyriausyb?, pra?ydama atiduoti j? ? Lietuvos teis?saugos rankas.

O kai toks autorius, nesuprasdamas, ne?inodamas net to, apie k? pats ra?o, kaltina kit? mit? k?rimu ? ar yra prasm? su juo diskutuoti?

Be to, norint pana?iai, remiantis faktais, argumentuotai atsakyti  ir ? kitas jo priekabes, tekt? prikelti i? praeities daug kit? fakt?, pana?i? ? Raini? tragedij?, draskyti  gal jau gyjan?ias ?aizdas, min?ti daug kit? pavard?i?, kas gali sudrumsti jau be?sivyraujan?i? rimt? Darb?n? bendruomen?je. O tai  jau b?t? prie?inga Advento nuotaikai ir mano internete paskelbto straipsnio tikslui: kalb?ti ne apie vien apie praeit?, apie krauj?, ker?t?, bet ir apie gyvenim?, buvus? ir esam?.

J?rat? Lau?i?t?

Vis? Dariaus Simanai?io straipsn? “Ar meluodami sau tapsime didesni?” skaitykite ?ia. 

 31,650 per?i?r? (-a)

43% Likes
57% Dislikes
5 thoughts on “Kas i? tikr?j? meluoja apie Darb?n? ?yd? istorij??”
  1. J?rat? Lau?i?t? yra ne tik gerai aktyvi visuomen?s veik?ja, bet ir ?inoma mokslinink?. Jos kompetencijos niekam nekelia abejoni?, o taip pat ir tai, kad aptariam? Darb?n? istorij? ji ?ino iki detali? (bent jau tur?t?).
    Ta?iau,

    1. A? nekaltinau jos melavimu, o tik, “kad jos apra?yta Darb?n? istorija yra tiesiog melagingai nupasakota ir ji nevengia kartoti mit?, kurie nieko bendro neturi su realybe.” Tai rei?kia, kad ?mogus neb?tinai s?moningai meluoja, bet gali sakyti neties? b?damas klaidingai ?sitikin?s, kad tai k? sako yra tiesa. Niekam n?ra g?da prisipa?inti klydus, jei nuo?ird?iai buvai patik?j?s tuo, kas n?ra tiesa. Ta?iau, man tikrai keista, kad ?mogus aktyviai dalyvaujantis tose peripetijose nuo pat prad?i? tiek daug ne?inot? (pvz. kad toks namas surastas ir lentel? jau kuris laikas kaip pritvirtinta arba, kad pastatyti Darb?nuose paminklin? stulp? D.Wolffsohn?ui buvo i?kart atmestas kaip nepriimtinas….jos straipsnyje pasakojama visai kitaip)
    2. D.Wolffsohn’o namas yra nustatytas ir lentel? jau kabo bent por? met? (tikrai jau kabojo, ne tik tada, kai J.Lau?i?t? ra?? savo str., bet ji t? tikrai ?inojo ir ansk?iau, nes tuo klausimu ?iniasklaidoj polemizavo)
    O jei vis dar kyla abejoni? ar teisingai nustatytas namas kur gyveno D.W. tai, ?ia jau vsai kt. klausimas. Beje, i? pat prad?i? (~2012) buvo si?loma lentel? kabinti visai kitu adresu, nei kad ji kabo dabar (nuo 2018). ?domu kod?l taip ilgai u?truko, gal buvo siekiama, kad ji i?vis neatsirast?
    3. Tiesa n?ra nustatoma nei daugumos balsais, nei autoritetinga nuomone. Kaip Darb?n? bendruomen? sutiko JBF iniciatyv? pamin?ti D.Wolffsohn’o atminim? turi b?ti u?protokoluota susirinkim? dokumentuose, nes tokie susirinkimai buvo. Jeigu juos pavie?inus tikrai nelikt? daugyb?s bereikaling? interpretacij?. J?rat? Lau?i?t? yra linkusi argumentuoti emociniais argumentais ir savo autoritetu, o tokia diskusija vaisinga b?ti negali

    4. Tiesa, kad a? pasipra?iau ? J?rat?s Lau?i?t?s FB draugus, nes asmeni?kai nejau?iu jai jokio prie?i?kumo. Ji man n?ra jokia prie?? ir joki? asmeni?kum? jos adresu a? nei?sakiau, o oponent? norisi geriau suprasti, kod?l jis taip m?sto ir elgiasi

  2. Pastaba: 1. Petras Raslanas ? ne ?ydas, bet etninis lietuvis;
    2. Tame laiko tarpe, kai vyko Raini? mi?kelio tragedija, Du?anskiui (?rodyta dokumentais bei liudininkais) buvo suteiktas ilgialaikis poilsis So?yje. Nesistengiu ginti Du?ansk?, ta?iau, kaltinant, b?tina laikytis tiesos, tikslumo bei korekti?kumo.
    3. Ra?yti Lau?i?t? moka, bet jau net ?ia matome ponios nuo?ird?ias interpretacijas.

  3. Pastaba: 1. Petras Raslanas ? ne ?ydas, bet etninis lietuvis;
    2. Tame laiko tarpe, kai vyko Raini? mi?kelio tragedija, Du?anskiui (?rodyta dokumentais bei liudininkais) buvo suteiktas ilgialaikis poilsis So?yje. Nesistengiu ginti Du?ansk?, ta?iau, kaltinant, b?tina laikytis tiesos, tikslumo bei korekti?kumo.
    3. Ra?yti Lau?i?t? moka, bet jau net ?ia matome ponios nuo?ird?ias interpretacijas.

  4. Lau?i?t? skleid?ia savo u?sl?pt? pykt? ir neapykant?: ? … kaltinant lietuvius, ?ydams reik?t? kalb?ti atsargiau, nes j? pa?i? tautie?iai, kai Lietuv? pirm? kart? okupavo Soviet? Rusija, su g?dingu uolumu puol? tarnauti okupantams. … Be abejo, ne?ino n? to, kad sadist? Du?ansk? meilingai priglob? Izraelis, nors Lietuvos vyriausyb? ne kart? kreip?si ? Izraelio vyriausyb?, pra?ydama atiduoti j? ? Lietuvos teis?saugos rankas.?
    1. Ne Lietuvos vyriausyb? kreip?si ? Izraelio vyriausyb?, o Lietuvos prokurat?ra pra?? Izraelio prokuraturos atiduoti Du?ansk? ? Lietuvos teis?saugos rankas ry?ium su jo dalyvavimu Raini? mi?kelio ?udyn?se.
    2. Izraelio prokurat?ra kviet? Lietuvos prokurat?ros tyr?jus atvykti ? Izrael? apklausti itariam?j?, kuris mielai sutiko.
    3. Izraelio prokurat?ra reikalavo pristatyti med?iag? su ?rodymais tam, kad pati tur?t? pagrind? i?kelti byl? ir j? tirti.
    4. Lietuvos prokurat?ra ?iomis galimyb?mis nepasinaudojo, kas rei?kia jog nenor?jo. I? tikr?j? kai kurie suinteresuoti asmenys r?pinosi pakelti antisemitizmo bang? pa?i? lietuvi? dalyvavim? u?tu?uoti.
    5. Sunku patik?ti, jog ponia ?ito negird?jo ir ne?ino.
    6. B?vo ir yra gyvenime taip, kad nusikalt?lis pasamon?je jau?iasi kaltas ir nenorom to ker?to laukia. Visada lengva kaltinti ker?tu tuos prie? k? esi nusikalt?s.

  5. Kai tyl?jimas ? auksas…
    Straipsnis informatyvus, skatinantis daryti i?vadas:
    1. I? esm?s pinig? namo remontui, ant kurio, bendruomen?s nuomone, reik?t? kabinti lentel?, ir ?kur savo nuolatin? pastog? pagaliau gal?t? rasti iki ?iol nuomininkais gimnazijoje besiglaustantis Darb?n? kult?ros skyrius?, kur ?gal?t? b?ti patogi vieta ir seni?nijai ?sikurti?, niekas nereikalavo. ?Buvo kalbama tik apie toki? GALIMYB?, ir tik jei to nor?t? L?B.? Ir ?vizija iki ?iol vis dar vizija?.. L?B ka?kod?l ?i?kart pasak? l??? neturinti?… J? nesugund? ?esant poreikiui? i?skirtinos patalpos muziejui… Bendruomen? tebeie?ko pinig?, saugo susira?in?jim? su institucijomis, ir ?seniai nieko nei laukia, nei tikisi i? ?yd? bendruomen?s?. Tai anks?iau tik?josi?
    2. S?lyg? pristatyti D. Wolfsono biografij?, kuo jis toks ?ymus bei organizuoti ?yd? kult?ros dienas Darb?nuose nebuvo kelta, ?o tik kvietimas atva?iuoti, pasitarti ir pra?ymas suorganizuoti pa?intines paskaitas apie ?yd? gyvenim? Darb?nuose ir apskritai Lietuvoje.
    3. S. Pilinkus ir E Bunka labai aroganti?ki, neatid?s ?Darb?n? miestelio istorijai ir ?mon?ms?, nepagalvojo, kad tai ne Wolfsono daiktai (pagal kuriuos indentifikuotas namas), o galb?t juos rado m?rininkas Stonkus. Ir toliau jau tikrai, tuo daiktus parsine??s Stonkus ?nieko apie ?yd? ritualus nei?man??.
    4. ?ydi?ka ritualin? mentel?, ?pabuvusi ?emai?io m?rininko rankose, gal?jo b?ti jau nebe ?ko?er?…?
    5. Patiklaus D. Simanai?io rank? ved?iojo anoniminiai patar?jai.
    6. Klaidinan?i? lentel? pritvirtino pusiau slaptai, atlikdami nelabai ?vari? akcij?, LRT laidos ?Daikt? istorijos? autorius, ved?jas Saulius Pilinkus bei ?Jakovo Bunkos fondo? pirmininkas Eugenijus Bunka, neinformavo nei Darb?n? seni?no, nei miestelio gyventoj?, ta?iau prane?? ?iniasklaidai, i? kuri? pastarieji ir su?inojo…
    7. ?ydai, kaltindami lietuvius, tur?t? ?kalb?ti atsargiau, nes j? pa?i? tautie?iai … su g?dingu uolumu puol? tarnauti okupantams? ir turi Raslan? ir Du?ansk?.
    8. D. Simanaitis, menkas autorius, net ne gerbiamas istorikas Julius Kanarskas, ?nesuprasdamas, ne?inodamas net to, apie k? pats ra?o, kaltina kit? mit? k?rimu ? ar yra prasm? su juo diskutuoti?? Diskutuoti, matyt, ne… O vis? atsakom?j? straipsn? galima..
    9. Ir pabaigai apie adventin? nuotaik?… Ramyb?s visiems.

    Ir u?ra?as lentel?je ne toks, ir ne ant to namo, ir , i?vis, ne t? u?d?ta… Ir entuziastai nepagarb?s, ir nes??iningi, nei Darb?n? istorijos, nei vietin?s architekt?ros at?vilgiu…

    Tokio pilno pagie?os ir tul?ies straipsnio seniai neteko skaityti. Ra?yta Simanai?iui, o kliuvo ir entuziastams (tik?tina, i? tos pa?ios Darb?n? bendruomen?s), ir Pilinkui, ir Bunkai, ir i? vis visiems ?ydams… U? taut? draugyst?… Li?dna…
    Matau u?sigavusi?, ?si?eidusi? valding? moter?. Bet… atsivertus Vikipedij? matyti, kad tai mokslinink?, visuomenin? ir politin? veik?ja. Taigi, perfrazuojant, kas leistina jau?iui, neleistina Jupiteriui…
    Kit?kart geriau nepasakyti nieko, negu bet k? ir bet kaip.

Comments are closed.

TAIP PAT SKAITYKITE