Kalbos apie geležinkelio pratęsimą iki pat Palangos pasigirsta ne pirmą kartą, bet šį kartą - gal rimtai? Autorės nuotr.

Iš Kretingos iki Palangos bus galima nuvykti ir geležinkeliu o tai reiškia, kad nuo paties Vilniaus iki pat jūros. Tai dar ne faktas, bet ankstyvosiose stadijose tarp atsakingų asmenų jau svarstoma idėja.

Pirmąsyk užsiminė prieš pusantrų metų
Kalbos apie geležinkelio pratęsimą nuo Kretingos iki didžiausio šalies kurorto pasigirsta jau ne pirmą kartą. Prieš pusantrų metų, kurortui pradėjus Kretingos g. rekonstrukciją, su Palangos meru Šarūnu Vaitkumi šia tema buvo šnektelėjęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas, Keleivių vežimo direkcijos direktorius Linas Baužys,

Idėja kurorto vadovui pasirodė patraukli, bet tąsyk kalbos nutrūko daugiau nei metams. Prieš kelias savaites Š. Vaitkus vėl sulaukė skambučio iš L. Baužio.

Nuo Vilniaus – iki pat Palangos
Prieš savaitę Š. Vaitkus nuotoliniu būdu išsamiau pasikalbėjo su „Lietuvos geležinkelių“ direktoriaus pavaduotoju. Merui buvo pristatytos net skaidrės, kaip geležinkelis, galimai pasibaigsiantis Palangoje, galėtų atrodyti.

„Bet tai nėra net vizualizacijos, tai – tik pirminis pokalbis, tik idėjos, tik pavyzdžiai“, – „Švyturiui“ akcentavo Š. Vaitkus.
„Kalbėjome apie tai, kad iš Kretingos iki Palangos, taigi, – nuo paties Vilniaus iki kurorto, galėtų kursuoti modernus elektrinis traukinys. Žmonės į traukinį galėtų įsidėti ir dviračius, kas suteiktų dar didesnį tokios kelios privalumą. Kretingos merui ši idėja irgi patraukli, nes patogiai keliaudami turistai galėtų aplankyti ir žinomiausius Kretingos turizmo objektus, pavyzdžiui, Žiemos sodą“, – apie idėją kalbėjo Š. Vaitkus.
Mero teigimu, tokia idėja – ne naujiena ir ne utopija.
„Elektriniai begarsiai ekologiški traukinukai važinėja Norvegijos, Vokietijos miestais“, – sakė Š. Vaitkus.

“Lietuvos geležinkeliai”: tai tik pasvarstymas
Paprašytas pakomentuoti Š. Vaitkaus „Švyturiui“ pristatytą idėją, „Lietuvos geležinkelių“ Korporatyvinės komunikacijos vadovas Tomas Digaitis atsakė: „Lietuvos geležinkeliai“ nuolat ieško naujų galimybių didinti krovinių ir keleivių mobilumo sprendimus Lietuvos geležinkelių tinkle. Galimybė sukurti jungtį su Palangos miestu yra svarstoma, tačiau ši galimybė yra dar labai ankstyvoje stadijoje, tad šiuo laikotarpiu palaikome dialogą su miesto Savivaldybe ir drauge svarstysime, kiek tokia galimybė yra naudinga ir reali įgyvendinti ateityje“.
Ko gero, neatsirastų šalyje žmogaus, kuris palankiai nesutiktų idėjos geležinkelį prailginti iki pat populiariausio Lietuvos kurorto, bet tam reikia atlikti ne tik galimybių studijas, bet svarbiausia – sulaukti Vyriausybės pritarimo.
Mat visoje Europoje keleivių pervežimas geležinkeliais yra nuostolinga veikla, o kroviniai iki Palangos tikrai nekeliaus.

Taigi, šiai idėjai įgyvendinti visų pirma bus reikalingi numatyti Valstybės dotacijas.

Elektriniai “Lietuvos geležinkelių” traukiniai. “Lietuvos geležinkelių” nuotr.

Kalbėta apie elektrifikuotą geležinkelį

Su kurorto meru Š. Vaitkumi kalbėta apie elektrifikuoto geležinkelio pratęsimo nuo Kretingos iki Palsangos. Š. Vaitkaus teigimu, potencialiai toks geležinkelis galėtų eiti palei rekonstruotą Kretingos gatvę.

Kol idėja nuo Kretingos pratęsti geležinkelį iki Palangos toliau brandinama, geležinkelio atkarpa nuo Vilniaus iki Klaipėdos jau pradedama elektrifikuoti.

Pernai “Lietuvos geležinkeliai” pasirašė sutartį su jungtinės veiklos partneriais iš Ispanijos dėl svarbiausios Lietuvos geležinkelių magistralės Vilnius – Klaipėda elektrifikavimo.

Projekto vertė siekia 363,1 mln. eurų.

Elektrifikuojant šią magistralę siekiama sumažinti krovinių ir keleivių vežimo sąnaudas bei mažinti aplinkos taršą.

Projektą įgyvendinti planuojama iki 2030 m.

Elektriniai traukiniai ir elektrovežiai neteršia aplinkos, yra greitesni ir galingesni nei dyzeliniai. Vienas didžiausių elektrinių traukinių privalumų yra tas, kad jais vežti tiek keleivius, tiek krovinius yra pigiausia.

Pirmasis elektrinis traukinys Lietuvoje pajudėjo iš Vilniaus į Kauną prieš 44 metus.

Vienu mygtuko paspaudimo išreikškite savo nuomonę, ar reikia geležinkelio iki pat Palangos. Savaitės klausimas – puslapio viršuje dešinėje.

 

 10,475 peržiūrų (-a)

89% LikesVS
11% Dislikes
One thought on “Geležinkelis iki pat Palangos. O kodėl gi ne?”

Comments are closed.

TAIP PAT SKAITYKITE