Lietuvos Respublikos Seimo narys Karolis Neimantas, kartu su Seimo nariais Petru Dargiu, Algimantu Radvila ir Vaida Aleknavičiene parengė  įstatymo projektą, kuris gali iš esmės pakeisti administracinių nusižengimų sistemą, įskaitant reikšmingą baudų didinimą už kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Kas keisis?

Įstatymo projektas apima daugiau nei 30 Administracinių nusižengimų kodekso straipsnių pakeitimų, griežtinant baudas už dažniausiai pasitaikančius eismo taisyklių pažeidimus. Štai keletas svarbiausių naujovių:

  • Techninė apžiūra ir draudimas: Vairavimas be galiojančios techninės apžiūros ar privalomojo civilinės atsakomybės draudimo dabar gali užtraukti baudą iki 360 eurų juridinių asmenų atstovams.
  • Greitį viršijantiems – tūkstantinės baudos: Jei vairuotojas viršys leistiną greitį daugiau nei 50 km/h, jam gali tekti mokėti net iki 550 eurų, o neturintiems teisės vairuoti – iki 1050 eurų!
  • Griežtesnės sankcijos neblaiviems vairuotojams: Jei asmuo už vairo sėda turėdamas daugiau nei 0,41 promilės alkoholio, bauda gali siekti iki 2250 eurų. Pakartotinai pažeidus – net iki 3000 eurų!
  • Draudimas važiuoti transporto priemonėmis su užmaskuotais numeriais: Už tokį pažeidimą grės baudos nuo 360 iki 510 eurų.

 

Pagrindinis tikslas: mažinti nelaimingus atsitikimus ir gelbėti gyvybes

Anot  įstatymo aiškinamojo rašto, įstatymo projekto tikslas – didinti atsakomybę keliuose ir užtikrinti, kad visi eismo dalyviai laikytųsi kelių eismo taisyklių. Dabartinės baudos nebuvo atnaujintos daugiau nuo 2008 metų. Remiantis Lietuvos policijos statistika, kelių eismo pažeidėjų skaičius šalyje yra itin aukštas, tačiau baudos už šiuos pažeidimus yra ypač mažos lyginant su kitomis Europos Sąjungos šalimis.

Pavyzdžiui, 2024 metais Estijos parlamentas priėmė įstatymų pataisas, kurios padvigubino baudų dydžius, ir tai padidino jų baudas net 3–4 kartus daugiau nei Lietuvoje. Rašte pabrėžiama, kad Lietuva turi siekti susilyginti su Europos Sąjungos šalių praktika, taip užtikrinant efektyvų eismo saugumo stiprinimą ir nelaimingų atsitikimų mažinimą. Projekte taip pat atkreipiamas dėmesys į Europos Sąjungos 2021–2030 metų kelių eismo saugumo politiką, kuri siekia pasiekti “viziją nulis” – tai yra, jokių žuvusiųjų keliuose iki 2050 metų.

50 procentų didesnės baudos už eismo taisyklių pažeidimus

Teisės akto projektas siūlo 50 proc. padidinti baudas už kelių eismo taisyklių pažeidimus ir techninių reikalavimų nesilaikymą. Pagal esamą Administracinių nusižengimų kodeksą, baudos dydžiai nebuvo keisti nuo 2008 metų.

Pavyzdžiui, pasak statistikos, Lietuva per pastaruosius 2020-2023 metus patyrė daugiau nei 500 milijonų eurų vertės ekonominę žalą dėl eismo įvykių. Taigi, padidinus baudas, tikimasi surinkti daugiau lėšų į valstybės biudžetą, kurios galėtų kompensuoti šią žalą. Tuo pačiu tikimasi, kad didesnės baudos skatins žmones atsakingiau elgtis kelyje.

Jei Seimas patvirtins šį įstatymą, jis įsigalios nuo 2025 m. liepos 1 d.

 385 peržiūrų (-a)

0% LikesVS
100% Dislikes
One thought on “Seimo narys Karolis Neimantas parengė įstatymą dėl kelių eismo taisyklių pažeidimų – baudos augs 50 proc.”

Parašykite komentarą

TAIP PAT SKAITYKITE