Po susidūrimo su krovininiu automobiliu buvo mirtinai prispausta lengvojo automobilio vairuotoja ir sužaloti keleiviai. Autorės nuotr.

Pirmoji vasario šalna su šlapdriba buvo lemtinga 42 metų dviejų nepilnamečių sūnų motinai. Išvažiavus iš Kretingos link Palangos, ties Kvecių kaimu, slidžiame kelyje nesuvaldžiusi automobilio žuvo Kretingos rajono gyventoja Rasa Šporienė.

Vežė sūnų ir kolegę

Skaudi nelaimė įvyko pusę aštuntos ryto. Kaip ir kiekvieną darbo dieną automobiliu „Citroen C3“ moteris važiavo į darbą Palangos miesto savivaldybėje, kur dirbo Architektūros ir urbanistikos skyriaus vyriausiąja specialiste.

Kartu į darbą važiavo ir R. Šporienės kolegė, kurorto savivaldybės Biudžeto skyriaus vy-riausioji specialistė Vida Navickienė bei vairuotojos trečiaklasis sūnus, kuris mokosi Palangos Vlado Jurgučio pagrindinėje mokykloje.

Automobiliui išvažiavus iš Tenžės durpyno daubos šalna aptrauktame kelyje automobilis pradėjo slidinėti. Tuo metu nuo Vydmantų link Kretingos priešais važiavo krovininis UAB „Maistas LT“ automobilis, kuris ką tik buvo pristatęs produktus Vydmantų gimnazijai.

Ant slidžios kelio dangos sumėtytas „Citroen“ neprasilenkė su sunkvežimiu ir rėžėsi į jį. Po smūgio krovininė mašina nuslydo į griovį, o suplotas lengvasis automobilis atšoko į kitą kelio pusę.

Nuo smūgio visas „Citroen“ priekis buvo sumaitotas, o į automobilio salono vidų įlinkęs stogas prispaudė mašinoje buvusius žmones.

Vairuotoja žuvo vietoje. Priekinėje keleivio sėdynėje važiavusi R. Šporienės kolegė dėl patirtų sužalojimų išvežta į ligoninę ir gydoma Reanimacijos skyriuje.

Negalėjo išvengti susidūrimo

„Kai priėjau, pamačiau, kad keleivė ir berniukas yra be sąmonės. Iš karto iškviečiau policiją ir greitąją pagalbą“, – pasakojo krovininio automobilio vairuo-tojas Svajūnas Vaitkus, kuris šiuo keliu važiavo jau ne pirmą kartą.

Krovininio automobilio vairuotojas Svajūnas Vaitkus (kairėje) spėjo pamatyti, kad priešais atvažiuojantis lengvasis automobi-lis yra nebevaldomas, bet susidūrimo nebe-sugebėjo išvengti.

Jis sakė dar važiuodamas į Vydmantus pastebėjęs, kad kelias yra slidus. Iš Vydmantų prekes dar turėjo nuvežti į Rūdaičių mokyklą.

„Važiuoju iš Vydmantų „atsileidęs“ ir matau, kad priešais atvažiuojančią maši-nikę pradėjo siaubingai mėtyti.

Staiga ji išvažiavo iš savo eismo juostos ir trenkėsi į mano mašinos priekį. Aš nuvažiavau nuo kelio. Mano mašinoje nebeliko nė vairo – jį nutraukė nuo tokio smūgio“, – apie įvykį pasakojo vairuotojas.

Po susidūrimo iš automobilio išlipęs S. Vaitkus pribėgo prie suspausto „Citroen“ ir iš karto suprato, kad vairuotoja žuvo vietoje. Šalia jos sėdėjusi moteris bei berniukas ant galinės sėdynės buvo be sąmonės.

Vyras iš karto iškvietė policiją bei greitąją pagalbą. Sužalota keleivė ir mažametis vairuotojos sūnus tučtuojau buvo išvežti į ligonines uostamiestyje.

Sužeisti žmonės buvo skubiai išgabenti uostamiesčio ligonines. V. Navickienė, kuriai, pirminiais duomenimis, buvo lūžęs žastikaulis, paguldyta į Reanimacijos skyrių ir buvo ruošiama operacijai. Berniuko sveikatos būklė – kiek geresnė.

Viena geriausių skyriaus darbuotojų

„Vakar tragiškai žuvusi Rasa Šporienė buvo viena geriausiai dirbusių Palangos savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus specialisčių.

Šis įvykis mus visus sukrėtė labai smarkiai. Reiškiame didelę užuojautą Rasos artimiesiems. Duok Dieve, kad jos sūnus pasveiktų ir neturėtų ilgalaikių sveikatos pasekmių.

Rasa buvo viena stipriausių architektūros skyriaus darbuotojų – dar sunku suvokti, kad jos nebeturime“, – neslėpdamas susijaudinimo kalbėjo kurorto vadovas.

Savivaldybės architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjo Žydrūno Žvirblio teigimu, R. Šporienė savivaldybėje dirbo daugiau nei 10 metų.

„Rasa buvo itin patyrusi specialistė. Labai apgailestaujame dėl jos netekties“, – sakė skyriaus vedėjas.

Sužeista R. Šporienės kolegė 57 metų V. Navickienė – taip pat ilgametė Palangos savivaldybės darbuotoja, čia dirbanti daugiau nei dešimtmetį.

Kelią barstė jau po avarijos

Po avarijos kelias į Palangą nuo Kretingos pusės keletai valandų vakar buvo uždarytas. Policijos pareigūnai vairuotojus kurį laiką nukreipinėjo apvažiuoti eismo įvykio vietą per Pryšmančius.

Kretingiškis Julius Statnickas penktadienio rytą, praėjus valandai po avarijos, buvo vienas iš daugelio vairuotojų, priverstų važiuoti aplinkkeliu. Vyras „Švy-turiui“ pasakojo nuolat šiuo keliu važiuojantis į Šventąją.

„Vakar ryte 8.22 val. važiavau pro ten. Avarijos vieta jau buvo aptverta policijos, tad teko, kaip ir visiems, sukti per laukus.

Ir kaip tik priekyje važiavo kelininkų automobilis, šviežiai barstydamas druską iki pat Šventosios. Aš jį dar aplenkiau“, – pasakojo vyras.

J. Statnicko įsitikinimu, kelininkai kelius turėjo barstyti jau nuo 6 val. ryto.

„Oro prognozė buvo aiški dar iš vakaro. Čia juk ne miesto gatvelė, o magistralinės reikšmės kelias“, – mintimis dalijosi kretingiškis.

Jam pritarė ir UAB „Maistas LT“ direktorius Irmantas Norkus, kurio darbuotojas pateko į tragišką eismo įvykį.

„Manau, kad mokesčių mokėtojų pinigai turi būti naudojami tam, kad būtume saugūs. Tačiau dabar nesinori kalbėti apie „Kelių priežiūros“ atsakomybę ar aplaidumą. Dabar vienas pagrindinių klausimų – kaip padėti nukentėjusioms šeimoms“, – sakė verslininkas.

AB „Kelių priežiūra“ Komunikacijos vadovė Daiva Stankūnienė:

Visi valstybinės reikšmės keliai yra prižiūrimi vadovaujantis Automobilių kelių priežiūros normatyvais. Kelininkų darbas prasideda dar

prieš 4 val. ryto, kai kuriuose padaliniuose darbas vyksta visą parą. Prieš išvažiuojant barstytuvams į kelius, specialia technika yra patikrinami keliai, fiksuojama jų būklė, analizuojami duomenys, gauti iš Kelių priežiūros valdymo centro.

Tada, atsižvelgiant į situaciją, į kelius išvažiuoja barstytuvai. Darbai koordinuojami taip, kad kelių priežiūros procesas nenutrūktų. Kelininkai gerai žino savo regiono pavojingiau-sius ruožus, todėl šios vietos nuolat stebimos.

Kelias A11 yra magistralinis kelias, priklausantis antram priežiūros lygiui, todėl esant poreikiui turi būti pabarstytas per 3 valandas.

Artimiausia kelių būklę nustatanti meteorologinė stotelė, kuri nutolusi nuo eismo įvykio vietos apie 6 km, yra kelio Klaipėda-Liepoja 19,81 kilometre.

Stotelė „Nemirseta” 07.35 val. pateikė tokius duomenis: oro temperatūra

– 0,3 laipsnio šilumos, kritulių nėra, kelio dangos paviršiaus temperatūra – 0,5 laipsnio šilumos, rasos taškas – 0,5 laipsnio šalčio, kelio dangos paviršiaus būklė – drėgna.

Esant nulinei oro temperatūrai arba artimai nuliui, ypač tekant saulei, ga-limi lokalūs slidaus kelio ruožai, todėl tokiais atvejais labai svarbu pasirinkti saugų greitį ir vairuoti atsargiai.

 3,698 peržiūrų (-a)

50% LikesVS
50% Dislikes
2 thoughts on “Trumpam prabudusi žiema pražudė dviejų vaikų mamą”
  1. Kelius kitose valstybėse ( pvz Vokietijoje) pradeda barstyti kai oro temperatūra yra +3C. O pas mus? Kaip visada: žiema kelininkus užklumpa netikėtai. Lengviausia kaltę suversti vairuotojui, nes kelių priežiūros tarnyba yra VALSTYBINĖ!

  2. Mūsų,buvusioje Marijos žemėje dabar tapusioje korucionierių uabu,neverta tikėtis sąžiningai atliekamų pareigų.Tokia išskirtinė žiama ir tai neiveikiamos kliūtys tinkamai prižiūrėti kelius nes “po priboram vsio zakono”

Comments are closed.

TAIP PAT SKAITYKITE