Prieš nepilną savaitę Kretingos rajono savivaldybė savo internetinėje svetanėje komunikavo sensacingą pranešimą apie esą priimtą sprendimą stabdyti aikštės ir jos prieigų rekonstrukcijos projekto rengėjo parinkimo procedūras. Panašu, jog vasaros pabaigoje piketą rengusių kretingiškių maldos buvo išgirstos, o pats projektas galitinai skęsta ateities neapibrėžtumo miglose.
„Sulaukusi Viešųjų pirkimų tarnybos rekomendacijos nutraukti vykdytas neskelbiamas derybas su Kretingos Rotušės aikštės ir jos prieigų techninio projekto potencialiu rengėju MB „Pupa – strateginė urbanistika“, Kretingos rajono savivaldybės administracija priėmė sprendimą stabdyti aikštės ir jos prieigų rekonstrukcijos projekto rengėjo parinkimo procedūras“, – rašoma savivaldybės pranešime.

Savivaldybei grėsė sankcijos
Pranešime savivaldybė taip pat rašo, jog nutraukti derybas Viešųjų pirkimų tarnyba rekomendavo nustačiusi, kad dar 2014-aisiais įvykęs atviras Kretingos Rotušės aikštės ir jos prieigų sutvarkymo idėjos konkursas organizuotas nesilaikant tuo metu galiojusių teisės aktų. Savivaldybės administracijos direktorės Vilmos Preibienės teigimu, nusprendus nepaisyti Viešųjų pirkimų tarnybos rekomendacijų, Savivaldybei grėstų sankcijos – įpareigojimas nutraukti sutartį, o tai atsilieptų papildomais finansiniais nuostoliais.
Atvirą konkursą Kretingos Rotušės aikštės ir jos prieigų sutvarkymo idėjai sukurti 2014-aisiais organizavo Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacija pagal su Savivaldybe sudarytą sutartį. Konkurso pirmosios vietos laimėtoju tąkart buvo paskelbtas MB „Pupa – strateginė urbanistika“ projektas „Aikštės istorija“.

Klaidos ir rezultatai
Praėjusių metų birželį Savivaldybė, atsižvelgdama į konkurso rezultatus bei vadovaudamasi viešųjų pirkimų įstatymu, pradėjo vykdyti tarptautinės vertės neskelbiamas derybas ir į jas pakvietė minėto konkurso laimėtoją.
Tačiau metų pabaigoje Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Rotušės aikštės ir jos prieigų tvarkymo techninio projekto parengimo paslaugos pirkimo prevencinį patikrinimą, nustatė, kad 2014-aisiais vykęs idėjų konkursas buvo surengtas nesilaikant tuo metu galiojusių teisės aktų – t. y. nebuvo užtikrintas skaidrumo principas. Todėl, Viešųjų pirkimų tarnybos vertinimu, Savivaldybė negali aikštės ir jos prieigų rekonstrukcijos techninio projekto parengimo paslaugų pirkti neskelbiamų derybų būdu. Atsižvelgiant į tai, Savivaldybei rekomenduota stabdyti pirkimo procedūras.
„Turėjome du pasirinkimus: nutraukti vykdytas neskelbiamas derybas, organizuoti naują Rotušės aikštės ir jos prieigų rekonstrukcijos idėjų konkursą arba nepaisyti Viešųjų pirkimų tarnybos rekomendacijų bei po neskelbiamų derybų pasirašyti sutartį su 2014-aisias organizuoto idėjų konkurso laimėtojais. Tarnybos rekomendacija nėra privaloma, bet tuomet būtų inicijuotas tolimesnis viešųjų pirkimų procedūrų vertinimas ir, daugiau nei tikėtina, Savivaldybė būtų įpareigota nutraukti sutartį bei būtų patirtos papildomos finansinės išlaidos. Todėl ir pasirinktas pirmasis variantas“, – pažymėjo V. Preibienė.
Dėl naujo Kretingos Rotušės aikštės ir jos prieigų atnaujinimo idėjos konkurso organizavimo bus sprendžiama su rajono Tarybos nariais.

Verslininkų maldos buvo išgirstos
Reikia priminti, jog praėjusių metų rugpjūčio 29 d., 9 val., šalia Motiejaus Valančiaus viešosios bibliotekos pastato, kur laikinai posėdžiavo Kretingos r. savivaldybės taryba, vyko piketas, kuriame Rotušės aikštėje ir jos prieigose dirbantys verslininkai protestavo dėl vietos valdžios ketinimų keisti detalųjį planą. Nors tai yra dvi skirtingos turinčius tą patį šeimininką.
Rotušės a. gyventojai ir verslininkai buvo įsitikinę, jog jų interesai – ingnoruojami. „Reikėtų atsižvelgti į tai, kad planuojami istorinio Kretingos centro pokyčiai nėra ekonomiškai pagrįsti ar racionalūs, nėra galvojama apie tai, kaip pasirūpint elementariu patogumu į miesto centrą atvykstantiems žmonėms, kurie čia atvyksta į įstaigas, bankus, parduotuves“, – rašoma iniciatyvinės grupės pareiškime.
Iniciatyvinė grupė vasaros pabaigoje surinko virš 200 parašų iš Kretingos centre veikiančių smulkiųjų įmonių verslininkų, kurie nepritaria planuojamiems pokyčiams, tačiau šie parašai, kaip ir jų nuomonė, yra ignoruojami. Protesto akcijos iniciatoriai prašo sustabdyti Kretingos rajono centro detalaus plano keitimo procedūras, susijusias su Rorušės aikštės rekonstrukcija. Taip pat buvo reikalaujama nedelsiant atsižvelgti į gyventojų ir verslininkų interesus. Žmonės prašė surengti diskusiją, kurios metu, atsakingi asmenys įsiklausytų iš išgirstų pagrįstus nuogąstavimus dėl Kretingos centro ateities. Jų įsitikinimu, būtina ieškoti sprendinių, kurie tenkintų tiek rajono gyventojus, tiek Rotušės a. prieigose veikiančius verslininkus.

Rašytos kelios pretenzijos
Šalia Kretingos aikštės paslaugas teikiantys verslininkai jau kuris laikas jaučiasi neišklausomi, o jų balsas – lyg aidas tyruose, nes savivaldybės buldozeris buvo paleistas važiuoti per jų galvas. Praėjusių metų birželio pradžioje vykęs pakartotinis Rotušės aikštės rekonstrukcijos detaliojo plano svarstymas sukėlė dar daugiau nerimo dėl verslų miesto centre ateities. Ar neatsitiks taip, kaip daugelyje Lietuvos miestų: parduotuvės ir paslaugos turės keltis į naujos statybos prekybcentrius, o centrinė aikštė taps negyva?
2024 m. vasaros pradžioje Rotušės aikštėje įsikūrusių verslo įmonių atstovai raštu kreipėsi į Kretingos rajono savivaldybę dėl parengto naujo detalaus plano, nes senąjį reikėjo taisyti dėl tų pačių reikalavimų neignoruoti verslo.
Pasak šio rašto autorių, dar 2024 m. kovo mėnesį savivaldybei raštu buvo pateikti reikalavimai, kuriuose verslininkai primygtinai prašė, kad valdžia jiems teiktų visą informaciją dėl Kretingos centre vykdomo detalaus plano. Nuo daugumos nekilnojamojo turto savininkų, valdytojų, nuomininkų, suinteresuotų asmenų savivaldybei buvo teikiami klausimai ir pasiūlymai kaip geriau parengti detalųjį planą, kad nenukentėtų interesų grupių poreikiai. Naujausiame savo rašte verslininkai dar kartą prašė konkrečiai, pagrindžiant dokumentais atsakyti į kiekvieną pateiktą klausimą. Tačiau sprendžiant iš verslininkų pretenzijos, bendradarbiavimas iš valdžios pusės buvo vangus arba iš viso – jokio, o naujasis detalusis planas beveik niekuo nesiskiria nuo ankstesniojo.
Tuo tarpu esminiai verslo įmonių atstovų klausimai buvo paprasti: dėl minimalaus automobilių vietų skaičiaus, gatvių bei vietinės reikšmės kelių. Mat teisės aktuose yra reglamentuoti minimalūs reikalavimai dėl automobilių stovėjimo vietų skaičių prie įvairios paskirties viešų statinių.
Buvo Pateikti ne tik klausimai, kurių daugiau nei 10, bet ir konkretūs pasiūlymai. Pirmiausia – palikti vietų automobiliams statyti skaičių tokį patį (apie 200 vnt.), nes esą neracionalu, nelogiška ardyti jau sukurtą infrastruktūrą, nebent šioje esamoje dar papildomai būtų įrengtas ar įgyvendintas dviejų aukštų požeminis automobilių parkingas.

 632 peržiūrų (-a)

57% LikesVS
43% Dislikes
One thought on “Kretingos savivaldybę dėl Rotušės aikštės reikalų ir toliau lydi nesėkmės”
  1. Na gal ir gerai..liks pinigų svarbesniems projektams .. ne tik Kretingos gerovėj

Comments are closed.

TAIP PAT SKAITYKITE