Kovo 5 d. Kretingos rajono savivaldybės tarybos posėdyje buvo aptariami  klausimai, susiję su viešojo transporto sistema. Kai kurios iniciatyvos gali reikšmingai paveikti autobusų maršrutų grafiką ir patogumą gyventojams.

Elektroninio bilieto sistemos diegimas ir regioninis bendradarbiavimas

Posėdyje išsamiai buvo aptarta Klaipėdos regiono integruota viešojo transporto sistema, kurioje pirmą kartą visos septynios savivaldybės nusprendė bendradarbiauti. Kiekviena savivaldybė prisijungia prie vieningos elektroninio bilieto sistemos, siekiant užtikrinti sklandų ir patogų keliaujančių žmonių judėjimą. Jovita Michniovienė, Klaipėdos regiono plėtros tarybos ekspertė, paaiškino, kad šis sprendimas nėra vienadienis, o yra ilgo ir sudėtingo derinimo rezultatas.

Pristatydama projekto eigą, pabrėžė, kad Klaipėdos rajono savivaldybė ir miestas jau seniai dirba su elektroninio bilieto sistema ir tai tampa regiono pavyzdžiu visai Lietuvai. Ji atkreipė dėmesį į tai, kad tam tikros sutartys, ypač dėl finansavimo ir maršrutų organizavimo, buvo ilgai derinamos su valstybės institucijomis, tačiau kai kurios klaidos ir neatitikimai dar nėra galutinai išspręsti.

Tarybos narių nuomonės išsiskyrė

Posėdyje dalyvavę tarybos nariai išsakė savo nuomones apie šį projektą, kuris susijęs su naujos technologijos taikymu, siekiant pagerinti viešojo transporto paslaugas rajone. Tarybos nariai diskutavo apie projekto naudą, jo reikalingumą ir ateities perspektyvas.

Giedrius Petreikis išsakė abejones dėl šio projekto naudos Kretingos rajonui. Pasak jo, net jei būtų įdiegta elektroninė bilietų sistema, tai būtų tik pasikartojanti technologija, kuri jau egzistuoja, pvz., Google Maps, kur galima rasti viešojo transporto maršrutus. Jis taip pat pabrėžė, kad Kretingos rajono savivalda, net be šios sistemos, gali užtikrinti viešojo transporto paslaugas, ir mano, kad projektas neturi jokios konkrečios naudos rajonui. Be to, jo teigimu, per aštuonerius metus už įrangą ir paslaugas bus sumokėta beveik 450 000 eurų, kas, jo nuomone, nėra ekonomiškai naudinga, ypač kai savivaldybė nepakankamai finansuoja savo autobusų parko atnaujinimą. Mindaugas Černeckis  taip pat išreiškė savo nuomonę, kad nors pradžioje jis buvo skeptiškas dėl šio projekto, po išsamesnio paaiškinimo jis pasikeitė nuomonę. Jis taip pat pabrėžė, kad reikia atkreipti dėmesį ir į kitus viešojo transporto kokybės aspektus, tokius kaip švara autobusuose.   Simas Končius  išsakė tam tikrą nerimą dėl projekto įgyvendinimo, ypač dėl maršrutų kilometražo sumažinimo ir galimo poveikio viešojo transporto patrauklumui. Jolanta Girdvainė gynė projektą ir pabrėžė, kad šis projektas yra svarbus ne tik dėl turizmo plėtros, bet ir dėl darbo jėgos judėjimo regione.

Ridos mažinimas – iššūkiai ir galimybės

Vienas iš svarbesnių klausimų, kurį iškėlė Kretingos rajono meras, buvo susijęs su ridos mažinimo iniciatyva.

Meras pateikė situaciją, kai autobusas be keleivių nuvažiuoja į Salantus, Karteną ar Darbėnus, ir grįžta atgal į Kretingą, taip padidindama papildomas išlaidas ir kilometrų skaičių. Numatyta, kad šie maršrutai bus optimizuoti (mieste numatoma, kad autobusai važinėtų kas pusvalandį), o kai kurie, gali būti visiškai sumažinti arba sujungti su kitais, kad paslaugos būtų labiau orientuotos į gyventojų poreikius.

Jis paaiškino, kad kai kurie maršrutai, pavyzdžiui, į Palangą, šiuo metu veikia 24 kartus per dieną, tačiau jie gali būti sumažinti iki 15 kartų, pritaikant tvarkaraštį pagal realų keleivių poreikį.

Šis sprendimas turi būti įgyvendintas atsargiai, kad nebūtų sumažintas patogumas gyventojams, tačiau kartu būtų taupomos lėšos ir užtikrintas efektyvesnis transporto išlaidų valdymas.

Tarybai protokoliniam sprendimui pritarė 20 tarybos narių palaikant, bei 5 nariams susilaikius.

Kuris iš šių autobusų sistemos patobulinimų, Jūsų nuomone, būtų naudingiausias Kretingos rajono gyventojams?

  • Autobusų maršrutų grafikų pritaikymas pagal darbuotojų ir mokinių poreikius (50%, 11 Votes)
  • Dažnesni maršrutai į kaimiškąsias vietoves (41%, 9 Votes)
  • Elektroninių bilietų diegimas mieste (9%, 2 Votes)

Total Voters: 22

Loading ... Loading ...

 400 peržiūrų (-a)

50% LikesVS
50% Dislikes
2 thoughts on “Kretingos rajono tarybos posėdyje diskutuota apie elektroninius bilietus ir užsiminta apie autobusų ridos mažinimą”
  1. O į gyventojus , ne mokinius ir dirbančius, kaip atsižvegta bus.AKaip keliausime savaitgaliais, švenčių dienomis ir per mokinių atostogas.O kaip su keleiviais , kurie turi nuolaidas

  2. Portugalija 0,66 1108 €
    Lenkija 0,61 920 €
    Slovakija 0,6 851 €
    Austrija 0,59 2421 €
    Prancūzija 0,57 2012 €
    Švedija 0,54 2188 €
    Vengrija 0,53 753 €
    Malta 0,53 904 €
    Olandija 0,52 2179 €
    Rumunija 0,52 718 €
    Suomija 0,5 1827 €
    Čekija 0,49 904 €
    Belgija 0,48 1839 €
    Vokietija 0,47 1929 €
    Danija 0,45 2748 €
    Estija 0,44 748 €
    Slovėnija 0,43 965 €
    Kipras 0,42 837 €
    Latvija 0,42 647 €
    Kroatija 0,37 529 €
    Bulgarija 0,36 358 €
    Airija 0,34 1298 €
    Lietuva 0,33 627 €

Parašykite komentarą

TAIP PAT SKAITYKITE