Vietos gyventojai įniršę: savivaldybė ir jos valdoma įmonė „Kretingos komunalininkas“ nusprendė taikyti maksimalų atliekų tvarkymo mokestį tiems, kurie turi papildomą nekilnojamąjį turtą, bet jame nėra deklaruoti gyventojai. Nuo vasario 1-osios tokie savininkai privalės mokėti taip, tarsi jų būste gyventų šeši asmenys – iki 17,70 euro per mėnesį.
Toks sprendimas, kurį vietos valdžia įgyvendino be išankstinių diskusijų su visuomene, sukėlė didžiulę pasipiktinimo bangą Kretingoje ir už jos ribų. Socialiniuose tinkluose gyventojai reiškia nepasitenkinimą, teigdami, kad ši tvarka ne tik nelogiška, bet ir galimai neteisėta.
Kretingos gyventoja socialiniame tinkle „Facebook“ dalijosi savo nuomone apie naująją rinkliavą:
“Metinį mokestį už atliekų tvarkymą nustatė 196 eurus! Tai yra kaip už 6 asmenis. Vienintelis įrodymas, kad niekas negyvena, pvz.jūsų iš tėvų paveldėtoje sodyboje, yra metinis elektros suvartojimas mažesnis nei 140 kw. Pagal šitą logiką turėčiau atvykusi į savo sodybą pasišviesti žvakėmis,nejungti žiemos metu šildytuvo,kad šaltis nesuplėšytų vandentiekio vamzdžių ir pan.Žodžiu,pasak savivaldybės, visi tokie gyventojai ,turintys kitą turtą yra vagys ir apgavikai, būtinai nuomoja turtą būriui teršiančių nuomininkų ir nemoka mokesčio” – rašė gyventoja.
Šis įrašas sulaukė didžiulio atgarsio – daugiau nei 100 komentarų, dauguma iš jų – nepatenkinti. Vieni piktinosi savivaldybės sprendimu, kiti kėlė klausimus, kaip įrodyti, jog niekas negyvena, jei nepakanka net būsto registracijos dokumentų ar kaimynų liudijimų.
Kilus visuomenės pasipiktinimui, Kretingos rajono savivaldybės tarybos narys Giedrius Petreikis paskelbė, kad kovo 24 dieną Ūkio, kaimo ir aplinkosaugos komitetas nagrinės šią problemą ir aiškinsis, kodėl sprendimas sukėlė tokį nepasitenkinimą.
“Klystame visi, svarbu klaidas pripažinti ir kuo operatyviau ištaisyti. Sulaukę galybės sunerimusių ir nepasitenkinusių rajono gyventojų skambučių, spręsime, kaip galime padėtį pakeisti. “ – teigia Petreikis. Jis pridūrė, kad laukia ne tik opozicijos, bet ir valdančiosios daugumos bendro sprendimo mažinti finansinę naštą gyventojams.
Tačiau buvusi tarybos narė ir administracijos direktorė Jolita Vaickienė nesupranta, kaip apskritai tokia sistema galėjo būti patvirtinta. Ji cituoja Vyriausybės patvirtintas taisykles, kuriose aiškiai nurodyta, kad sąnaudos už „nežinomų asmenų“ atliekas negali būti įtrauktos į rinkliavą.
“Tai jei negalima skaičiuoti tokių sąnaudų, ar galima skaičiuoti pajamas? Ar tai teisėta?” – klausė Vaickienė.


Be žodžių .Be paviešinimo,diskusijų.2 sąskaitos tam pačiam namui.Su 5 gyventojais mažesnė suma,Be jų 196.Tik Kretingoj nesąmonės..